Alla inlägg under april 2009

Av Sofia - 12 april 2009 18:13

Sitter fortfarande och stirrar på datorskärmen. Har gjort det senaste två timmarna.


När jag gick och lade mig för att vila i morse efter min jobb-natt så kom jag på ett alldeles förträffligt inlägg som jag skulle författa ner här i bloggen när jag vaknade... Men tyvärr.. .det är poff borta :-(


Är lite pank... rätt jobbigt... Vill fixa håret. Så fort lönen kommer så ska jag köpa nya skor, blondera håret och toppa, nya gummistövlar till Viggo... :-)


Kanske borde lägga in en lite beställning... *vissel*


Så här långt ska håret vara...

Av Sofia - 12 april 2009 16:07

Slutade jobba 7 i morse och åkte hem och la mej och vilade till klockan 11. Åkte till stallet klockan 12 och hjälpte Elsa med hennes häst en stund.

Sen red jag ut Shalle på en tur och busade sen lite på ridbanan.

Kom hem vid 16... Sitter nu och stirrar i skärmen, är rätt seg. Ska åka och handla lite senare... Sen tv kväll tills jag somnar :-)


Mina nybakade muffins.

Av Sofia - 12 april 2009 06:06

Nu har jag jobbat tre nätter och är återigen ledig en vecka.

Mycket tid ska spenderas med Tomas och barnen och en hel del i stallet.


Ska träna duktigt med Shalle och njuta av det fina vädret.


Den här veckan ska vi ha grillpremiär också, både våran och barnens favoritmat tror jag :-)

Har så mycket jag vill göra med ungarna, får se hur mycket som hinns med!


puss kram och godnatt, jag ska sova en stund.... snart :-) Slutar 07.


Sötungar

Av Sofia - 11 april 2009 22:30

När jag kom hem från träningen så hoppade jag raskt in i duschen, gick sen upp till sängen och väckte Tomas och låg och myste en stund.

Sen gick han upp och duschade och jag fixade lite småsaker hemma.

Vid 16 gick vi hem till min mamma och pappa, farfar och Viggo var där :-)

Vi satt ute i solen och pratade en stund, Viggo fick leta efter sitt påskägg.


Dessutom hade min underbare, omtänksamma son köpt ett stort välfyllt påskägg till mig som han gömt och jag fick leta efter :-) Så snällt av honom.


Sen åt vi påskmiddag, en ordentlig påskmiddag. Det var såååå gott.

Fikade lite efter middagen, sen åkte Tomas och jag hem till honom.


Jag var väldigt trött efter litte sömn i dag, har ju jobbat natt och ska jobba en till och har bara sovit ett par timmar. Så väl hemma hos Tomas så hoppade jag i säng och somnade.

Efter någon timme, efter klockan 20 så blev jag väckt av Tomas. Och vilken väckning sen *rodnar* Han är den bästa väckarklocka någon kan ha ;-)



Av Sofia - 11 april 2009 21:03

Slutade klockan 7 i morse, Tomas och jag åkte till hans mamma och ställde hans bil där och åkte tillsammans i min hem till mig.

Vi dråsade i säng direkt när vi kom dit, jag hade dock lite besvär med att somna.

Vaknade av ringklockan på mobilen 11 och steg upp och åkte till stallet.

Mockade, fixade mat och dammade av kusen och åkte i väg till Tullnäs, 15 minuter bort, och tränade för Camilla.


Hon gillar Shalle jättemycket och tror att han kommer bli jättebra :-)

Jag har fått massor av inspiration och har mycket att träna på till nästa gång.


Shall-Ball är såååå duktig.... <3



Av Sofia - 10 april 2009 23:42

Har kännt mig lite fet sista veckorna, ok. Tänkte inte så mycke på det, har nog ätit lite för gott sista tiden. Men sen fick jag ett obeskrivligt sug på apelsiner, mumsade glatt i mig ett antal om dagen i någon vecka.

Tänkte inte så mycket på det heller.

Sen iaf, var det dags att få mens, hallå? Vart tog den vägen?

Den är så jäkla punktlig att man skulle kunna leva sitt liv efter den, men nu var den borta?!

Snabbt började tankarna rusa... Apelsiner? När var jag beroende av det senast? :-O När jag väntade Viggo? OMG.

Efter ett par dagar kändes det som ett faktum. Efter ytterligare en dag så kom den lite försynt, mensen. Hej hopp! Efterlängtad? ;-)



Av Sofia - 10 april 2009 23:26

I julas hade vi pepparkaks bakning :-)

Förevigade ju såklart det med att ta kort.

Faktiskt så var det Tomas som gjorde kyrkan, riktigt stolt, haha :-)

Fiiin blev den iaf :-D

Av Sofia - 10 april 2009 19:57

Har varit i stallet en sväng :-)

Viggo följde med och knäppte lite kort när jag red. Red lite på ridbanan barbacka. Blev rätt lugnt, ska ju i väg och träna i morgon :-)


Nu ska jag in i duschen och sen till jobbet.


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards