Alla inlägg den 2 april 2009

Av Sofia - 2 april 2009 22:53

Är så trött... Så nu kapitulerar jag för sömnen och går och lägger mig.

Tomas jobbar, så jag får lägga mig ensam.

Hoppas på fint väder i morrn och att jag är pigg och utvilad. Har en del att pyssla med som vanligt!!



Av Sofia - 2 april 2009 21:27

Min guppy som är på Fias Guppy BB har fått bebisar :-D Än så länge ca 10 st. Några har tyvärr strukit med då hon började föda precis när jag höll på att byta grus och flytta dom lite fram och tillbaka.

Men det blir nog några iaf :)


Dom är så små och söta :)



Har några fler dräktiga... Så jag misstänker att jag behöver fler flytande nät kasse BB....  hmmm.


En dålig bild på Mys Guppy hane.

Av Sofia - 2 april 2009 16:42

Så trött jag är... Vilade lite på soffan.

Nu måste jag till stallet för lite ridning... Blir en lite lugn träning i dag. Tänkte ställa fram repgrinden och lite bommar bara.


Blev inget åka till Arninge och köpa grus, får väl se om jag gör det i morgon eller om det blir nästa vecka. Skulle ju vilja få det klart. Men jag orkade bara inte åka i dag.... Om jag inte gör det nu ;P Är så sugen.


Jaja... hur jag än gör så måste jag sätta i gång med saker som ska göras nu... Så man får ta det lugnt i kväll. Vill städa, är så skönt å slappa på soffan på kvällen då när det är rent och fräscht.


kram



Shalle-Balle februari -09

Av Sofia - 2 april 2009 12:05

Såg nu att jag ligger på plats 65 i mest aktiva bloggar ^^

Humöret blev genast bättre :-)


Bara för att jag skriver så mycket onödigt.


Verkar dock vara en del som gillar att läsa mitt svammel... Skulle önska att ni gillade att kommentera också... ;)


Mammas feta katt Moa

Av Sofia - 2 april 2009 11:19

Nu har jag varit i stallet en sväng... Det var kallt ute :-( Jag orkade inte rida.... Vill bara sova.. Men har ju varit uppe sen kl 12 i går på dagen.

Hur som helst så måste jag rida i dag, åtminstonde ett lätt pass.


Usch... När jag är så här trött så blir jag så deppig :-(

Åh Tomas sover... Så inte kan jag gnälla till honom heller.

Vill ligga med honom i sängen. Men jag är hemma hos mig :-(



Hungrig är jag med... ska göra lite soppa.

Mens kommer jag få i dag me, jag hatar det. Jag vill operera bort hela livmodern så jag slipper fanskapet.


Blä!!


Sötungen.... <3


Påskkärring!

Av Sofia - 2 april 2009 08:38

Snart dags att åka till stallet... Har jobbat sen 21 i går, kom hem 7.30 Har fixat ordning Viggo till skolan och nu blev jag helt plötsligt trött...

Men jag har hört att man kan bli det när man inte sover på sisådär ett dygn ;)


Allt känns så bra nu, me Tomas <3 Inte bara jag som kommer på allting eller tar intiativet till att det ska hända saker :-) Förut har det känts lite som att han inte är säker på vad han vill riktigt, men nu känns det inte så längre alls.

Känns super. Nu händer det lite saker iaf :-)


Han ska jobba en natt till :-( Synd.. hade gärna legat i soffan med honom i kväll och segat. Är så skönt när man jobbat klart sista natten. Menjag får väl sega ensam :-/ Det är inte mysigt alls. Längtar tills vi bor ihop.

Dröjer ju lite för jag vill inte att Viggo ska få byta skola mitt i terminen, sen behöver ju huset uppdateras lite först, men i sommar så :-)

Men jag mår illa när jag tänker på Viggos skolbyte. Usch vad jag oroar mig. Jag hoppas verkligen att det går bra.

Jag är så himla rädd att någon av barnen ska vara utanför, mobbade eller känna sig ensamna. Det vill jag inte. Ju äldre dom blir desto mer panik får jag.

Tänk när dom är tonåringar och vill ränna ute :-O Jag kommer få hjärtstopp och vara en hemsk mor kommer dom tycka.

Det är inte lätt att vara tonåring ju.... Som tur är så är det några år kvar, hihi.  Men jag drömmer mardrömmar om det redan. Men så är jag ju paranoid också.


Tomas och jag pratade i natt om att gå på Naturhistoriska museet och Cosmonova på påsklovet, det blir superskoj tror jag :-)


Men nu måste jag i väg till stallet innan jag ramlar ihop av trött het.... Får nog försöka klämma in en liten vilning sen... Annars kommer jag somna i soffan tidigt i kväll, vakna kl 23 och inte kunna somna om. Har hänt förr kan jag säga!!


Och dessutom så blir jag väldigt känslig, deppig och så när jag är trött, Tomas är förberedd på detta dock, han börjar vänja sig.. haha. Jag brukar vara rätt jobbig då... Är tacksam att han orkar vara snäll och inte bli så irriterad över mina hastiga humörsvägningar :-)


Nä nu stall!

Av Sofia - 2 april 2009 06:15

Jajjemen, den fjärde jobbnatten till ända snart, och ledig en hel vecka!


I natt har jag nästan sytt klart Mys käpphäst, ska fota den senare i dag, dock har jag inte stoppat upp den än, det får bli när jag fäster den på en pinne.... Var jag nu ska hitta en lämplig sådan.

Ögon och nästborrar har den heller inte fått, men det gör jag snabbt av knappar.

Har sytt en grimma, ska göra ett träns också. Är verkligen supernöjd med resultatet, hoppas hon blir det också.


Nu ska jag hem, ta en kaffe med mamma som inte börjar förrän 10 i dag, köra Viggo till bussen och sen ska jag till stallet och då kommer hovslagaren.

Sen ska jag rida en sväng.


Sen kanske jag vilar någon timme om jag hinner innan det är dags att hämta Viggo igen. Sen hoppas jag hinna till Arninge och handla grus. Sen ska jag göra om lite till fiskarna :) Ska bli skoj.


Nu ska jag göra lite nytta på arbetet för sista gången på en vecka!


Hörs senare.


Pussar å kramar

Ovido - Quiz & Flashcards