Alla inlägg den 1 april 2009

Av Sofia - 1 april 2009 21:18

Tjulahopp... Då var man på jobbet igen då.

Sista natten :-) Sen har jag två ganska lugna dagar framför mig.


I morgon kommer hovslagaren kl 9 till stallet så då ska jag vara där, så blir ingen sovning efter jobbnatt, men det är bra, mer tid till roligare saker.

Sen ska jag försöka åka till Arninge och handla nytt grus till fiskarna. Finns billiga 10 kg säckar där, vill ändra lite, behöver mer och finare grus i botten så att växterna fäster bättre.


Nu innan jobbet så va jag föbi Tomas, kom dit vid 17.30 så vi hade ganska gott om tid att mysa ordentligt och laga mat :-)


Nu ska jag kolla upp mönster på käpphäst, har en ny i de nämligen, tur att jag köpte mycket tyg :-P Kommer nog bli fin hur som helst. Vill ha den klar tills barnen kommer i helgen också, så i natt is the nigtht för skapande.


Och! En viktig detalj, till min stora glädje har min finaste kampfisk börjat bygga skumbo! Ett par dagar till sen är det dags för att släppa ner en tjej och så kan fisk-skapandet börja :-D Wieee, mina fetaste guppy honor är numera på BB också, så inte alla yngel blir uppätna av dom andra fiskarna. Fisk BB hemma hos mej är en yngelkasse som hänger i akvariet ^^


Nu ska jag göra lite nytta... Misstänker att jag kommer lägga in ngt mer inlägg över natten.... Om det finns någon som tycker mina dödstrista inlägg är något att läsa, haha.


puss å kram!



Av Sofia - 1 april 2009 15:48

Så himla skönt väder!


Viggo följde med mig till stallet och cyklade med mig en sväng när jag red. Vi red förbi slottet och någon kilometer fram längst grusvägen i alla gångarter :)


Sen cyklade Viggo vidare runt medans jag red några varv på ridbanan. Tyvärr är den fortfarande rätt blöt, men bättre än i går.

Tränar fortfarande övergångar och det går bättre. Tycker också att han ramlar in mindre i galoppen, men dock så går han lite konstigt i bland nu, men det beror nog mycket på underlaget, på vissa ställen på ridbanan är det ju riktigt blött.


Men fortsätter han så här så känns det som att allt lossnar snart och man kan börja träna ordentligt. Nu är ju mycket grundarbete bara, bygga upp, stärka och vägleda.


22 juni

Av Sofia - 1 april 2009 08:17

Skulle åka runt på Fille i en blåbärsdressyr i dag, hans matte Karin skulle köra så jag kunde åka direkt till jobbet efter ritten, men tyvärr så hade Karins bebi Siri varit sjuk under natten så hon kan inte åka.

Jag kan inte åka själv för då hinner jag inte till jobbet i tid. Synd :-/

Men det går fler tåg.


Då behöver det inte bli så stressigt iaf, och jag kommer garanterat att hinna till Tomas innan jobbe å mysa lite *wiee*


Nu måste jag sova lite.... Sen bär det av till stallet och ta Shall-Ball på en tur <3


Zzzz

Av Sofia - 1 april 2009 06:26

Klockan är halv 7 och jag slutar jobba om en halvtimme.

Ska bli skönt att sova. Måste plocka i hop mina tävlingskläder innan jag lägger mig bara så det är klart, så jag inte står där i eftermiddag och letar febrilt efter dom vita ridbyxorna.


Hoppas min guppyhona har födit i natt och att dom andra fiskarna inte har ätit upp alla bebisar. Om hon inte har födit så får hon flytta in i yngelkassen så hon är ensam med bebisarna, då slipper dom blir uppätna av alla andra fiskar iaf. Vill ju ha några bebar kvar :-)


Hoppas sniglarna mår bra också, ska ge dom lite gurka och ärtor när jag kommer hem :-)


Fan va sjukt med all glas i kyckling :-O Nu kommer jag knappt våga äta det på ett tag, och defeitivt inte ge det till barnen. Usch!

Vem är så sjuk och gör något sådant här? Är ju knappast bara en person heller. Idioter.


Av Sofia - 1 april 2009 03:21

Har precis tittat på Australia. Den va ju en bra film för den som gillar förutsägbart romantiskt drama :-) Jag är väl inte direkt en av dom, men den var iaf ok.


Fick sånt svid i ögat så jag var tvungen att plocka ur ena linsen, så nu ser jag jättedåligt med ett öga, så jag måste blunda med det, annars känns det jättekonstigt.

Antar att mina ögon skulle må bra av linsvila... Jag tar nämligen aldrig ur dem, bara när jag byter till nya, efter sisådär två månaders användning.

Detta funkar otroligt nog bra, trots att jag inte tar ur dem, eller ens tvättar dem på dessa två, om inte mer, månader.


Har till och med kollat upp ögonen ganska nyligen hos optiker, och det var inge konstigt med dom, trots att jag använt linser dygnet runt, alla dagar på året i flera år. Så det funkar utmärkt att göra så... för mig, men tydligen inte i natt. Svider :-(  Blir besvärligt att köra hem i morgon bara.. Men det går nog det med!


Åh hjälp, kom just på att det är första april. Hoppas man slipper bli lurad, haha. Men kul att läsa tidningen och leta efter ljug :) Förra året stod det att det skulle vara rea på systembolaget, ju högre procenthalt alkohol, desto billigare. Hade varit fullsmockat på bolaget den dagen. Haha. Folk är tröga :-)


puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards