Alla inlägg den 3 april 2009

Av Sofia - 3 april 2009 18:45

Ska i väg och träna rätt tidigt i morgon, så har varit i stallet och gjort ordning hästsläpet och så :)

När jag var ute  och red så ringde Tomas och frågade om jag ville komma dit och äta och så :) Å det vill ja ju, även om det menas med att jag kommer va lite trött i morrn :-P Men det gör inget... Tar med mig grejjer så jag kan åka direkt därifrån till stallet i morrn.

Blir mysigt :)


Så nu har jag matat fiskar och katter... Hörs i morrn :)


Mina gosedjur


Av Sofia - 3 april 2009 12:12

Känner mig stressad, deppig och lite ledsen :-(

Vet inte riktigt varför.


Jobbigt att ha dåligt med pengar den här månaden me :-( Vill ju hitta på massa saker med barnen... Å jag vill absolut inte att Tomas ska behöva betala.


Försöker komma på någon som kan ge lite extra pengar.. snabbt. Men det är ju svårt...


Borde städa.. men det har ja verkligen ingen lust med...

Ska åka till stallet lite senare... det kanske muntrar upp.

Av Sofia - 3 april 2009 09:32

Det är svårt att ha barn. Att veta att man gör rätt...

Vill ju att dom ska växa upp och bli självständiga och veta sitt eget värde. Att dom tar bra beslut när det gäller, och att dom lär sig av sina misstag.


Är livrädd att dom blir retade/utstötta i skolan, får dålig självkänsla.. blir utnyttjade och obekräftade. :(


Hur slutar man oroa sig?

Kan man lita på att dom berättar att ngn varit dum?


Känns inte så, tror barn ofta skäms över att bli retade, tror att det är rätt på något vis. Vill inte berätta för någon för då känns det mer verkligt.


Å jo jag vet vad jag snackar om. Tyvärr.

Jag vet att man inte berättar. Inte allt. Gör för ont.


Åh jag hoppas att dom känner att dom kan berätta för mig... Att dom känner att jag kan hjälpa dom.



Älsklingar.



Av Sofia - 3 april 2009 07:44

Dumma guppy-mamma. Hon åt upp alla barnen i natt utom en enda stackare.

Så nu har jag en bebis kvar som är åtskild från dom andra fiskarna.


Har ett par till gravida honor, hur gör jag med dom nu då? Låter jag dom gå kvar med dom andra fiskarna så kommer bebisarna bli fiskmat.

Får nog testa att lägga dom för sig iaf, och hoppas att dom honorna inte är lika glupska som min andra.

Ovido - Quiz & Flashcards