Alla inlägg under april 2009

Av Sofia - 8 april 2009 21:28

I dag kom Tomas och My hit, William är ju fortfarande i fjällen. Vi skulle till min syster och byta påskägg. Tora och Lisa följde med också, dom ska ju till sin pappa över påsk så därför skulle dom få äggen i dag, och My ska ju till sin mamma över påsken så hon fick från min syster och min mamma och pappa. William får sina när han kommer hem.

Ägget från Tomas och mig fick han med sig till fjällen eftersom han är där över påsken.


Det var mysigt iaf, vi fikade det som vi bakade i dag :)


Sen åkte vi hem , jag har varit i stallet någon timme på kvällen. Är rätt trött nu och kommer gå å lägga mig tidigt.


Va så mysigt å ligga me Tomas och mysa i soffan en liten stund i lugn och ro när ungarna var ute och hoppade studsmatta :-) Känns som det var 100 år sedan.


Men just nu känner jag mig bara lite trött och deppig.


kram

Av Sofia - 8 april 2009 10:27

Jes. Det är precis så. Tillbaka ska det blonda långa vara.

Av Sofia - 8 april 2009 10:06

Ungarna och jag satte igång och baka :-) Muffins och chocolatchipcookies :-D

Det blir gott! Hoppas jag.

Saknar min kamera!!! Får tillbaka den i dag :)



Av Sofia - 8 april 2009 08:40

Gick upp i morse som vanligt och gjorde ordning Viggo till skolan.

Eller han är ju väldigt duktig på att fixa sig själv, men jag får ju påminna lite om klockan och så. Dessutom så vill jag ju fixa frukost till honom. Han kan ju själv, men blir så himla stökigt när han pysslar själv ^^

På helgen och ledighet är det dock okej, men skoldagar så är det ändå lite stressigt att hinna i väg i tid.


Nu sitter Tora och Lisa och kollar på tv, jag ska väl städa lite så småningom, egentligen vill jag vila lite.. Är så trött.

Stallet och fika med syster står på schemat i dag. Och påskpyssel med ungarna. Tomas och My kommer i dag med :-)

Och jag har ju inte fixat påskris, då det måste hända i dag!


Av Sofia - 7 april 2009 22:55

För mig är det redan dags för sängen.. ensam... en natt till :-(

Men snart så slipper jag sova själv :-)

Har varit en jätterolig dag iaf. Längtar tills i morrn, hoppas det blir sol, är så mysigt att pyssla med pålle då.

Och dessutom ska vi till min syster och fika, då kommer Tomas och My med :)


puss älsklingar.


Godnatt!!


Av Sofia - 7 april 2009 20:40

Åkte i väg med Shaman till en kompis som bor knappt en mil ifrån stallet. Vi red ut och det var jättekul. Shalle var pigg och glad men lite upprörd över att hennes busiga hund fick följa med, hehe.

Jag var bara lite orolig att Shalle skulle försöka kicka hunden, men det gick bra. Var superroligt, och hunden såg jättekul ut när den rusade kors och tvärs överallt.

Nu ska jag snart lägga barnen och tjyväta lite påskgodis :P


Saknar Tomas!! <3

Om My är pigg i morgon så ska dom komma hit... *hoppas*

Av Sofia - 7 april 2009 11:32

Har inte fått något gjort i dag alls :(

Ska städa och röja lite nu sen ska jag, Tora och Lisa åka och hämta Viggo i skolan.

Sen tror jag att vi går och fikar någonstans på norrtälje så dom slipper vara hemma hela dagen :)


Sen ska jag till stallet, pappa kollar till ungarna, lär bli utelek för hela slanten :)

Av Sofia - 7 april 2009 07:54

Klockan ringde 07. Sååå trött. Jag är har så svårt att komma upp ur sängen på morgonen om ungarna fortfarande sover. Men kom upp ca 07.20 Väckte Viggo försiktigt, Tora och Lisa kan ju sova vidare.


Viggo fick rena kläder som jag lagt fram och en rostad macka och mjölk.

Nu ska jag köra honom till bussen. Sen tänkte jag nog att Tora, Lisa och jag hämtar honom i skolan så dom kan få se den :)

Men det blir kl 13 det, hoppas dagen går fort.


Nä, nu ska jag plocka i en frukt som han ska ha med sig sen måste vi åka!


kram

Ovido - Quiz & Flashcards