Alla inlägg den 19 april 2009

Av Sofia - 19 april 2009 23:00

Jag var singel så länge... Trodde nog att jag skulle bli ensam resten av mitt liv.

Sen träffade jag ju honom sporadiskt och på ett högst oseriöst KK sätt. Under åratal... alltså under en extremt lång tid. Sånt brukar aldrig bli bra. Jag trodde aldrig att det skulle bli vi. Jag hade accepterat, mådde illa, var olycklig.

En dag så ändrades allt. Helt plötsligt var jag hans.  Och han var min.

Våran egen familj. Vårat liv.


Vad spelar det för roll att vårat hus är lite för litet egentligen?  Vi har ju en tomt att leka på.

Vad spelar mycket pengar och saker för roll när vi är lyckliga med våra barn?

 Vad spelar det för roll att man inte kör den nyaste bilen sålänge vi klarar oss bra och är glada och älskar varandra?



Av Sofia - 19 april 2009 22:02

Finular finular...


Kom till jobbet för en timme sen. Åt middag med mamma, pappa och Viggo och åkte sen till Tomas. Sydde klart det sista på Mys käpphäst, den blev verkligen fin, ska fota den sen.


Fick träffa My och William en liten stund när jag kom dit innan det var dags för dem att gå och lägga sig. Kommer ju sakna dom nu, dom ska till sin mamma tills på lördag.


Jag kollade på Whipeout hos Tomas och han satt vid datorn en liten stund innan han kapitulerade hos mig i soffan. Vi myste så mycket man kan på en halvtimme som ett avslut på en härlig vecka tillsammans.


Sen fick jag slita mig och åka till jobbet. Gör inte så mycket, ser fram emot att få sova ordentligt i morgon. Dessutom har jag så mycket roligt att tänka på nu... Ska tänka på allt sådant roligt i natt :-P Älskar att dagdrömma, men tar mig aldrig tid.  Gillar att stänga in mig i sovrummet, ligga i sängen och stirra i taket och dagdrömma någon timme. Men det är ju inte alltid man kan göra det... Men i bland så... :-) Nu kan jag sitta på jobbet och dagdrömma bäst jag vill iaf.


Tänker på när Shaman får flytta till Rimbo och när jag och Viggo packar våra väskor och stannar.

Jobbigast är iaf Viggos skolbyte... Men andra överlever ju sådant... Hoppas min lille prins klarar det bra. Han vill ju iaf, men ändå.. Han är ju bara 8 år.. Han förstår nog inte riktigt vad det innebär... så klart.


Får väl se hur det blir.

Skoj blir det iaf... Och Shaman flyttar iaf säkert och före oss. Hehe.. Men det gör inget, jag är ju jämt i rimbo iaf.


Längtar väldigt mycket tills dess.


Nu ska jag göra lite nytta på jobbet och inte sitta här och svammla.


puss..


Identifiera dig med en kommentar! ^^

Av Sofia - 19 april 2009 17:52

Jahapp.. då var man tillbaka till verkligeheten efter sin lediga vecka.

Har varit superkul när barnen haft lov och vi har hunnit göra massor av familje saker tillsammans.


Jag är så lycklig över er.


Har ju varit hos Tomas hela veckan. Det enda negativa är att jag blir lätt rastlös där efter ett tag, och att jag måste pendal hem till hästen och så varje dag. Kommer bli så kul när hästen flyttar till Rimbo, det blir i slutet på maj det. Inte så långt kvar!! Då är rastlösheten borta med all säkerhet.


Nu ska jag in i duchen å sen in till mamma. Sen ska jag nog förbi Tomas en liten sväng innan jobbet..... å mysa :-)


Vilka är ni som läser min blogg föresten? Vem vill sitta och få ögonsvid av allt dessa egocentriska svammel?

Ovido - Quiz & Flashcards