Alla inlägg den 13 april 2009

Av Sofia - 13 april 2009 19:13

I dag blev det stallet för hela slanten :)

Viggo cyklade i väg till sin kompis på förmiddagen och jag åkte till stallet.


När jag kom dit så var det lite folk där och två av dom skulle rida ut så då hängde Shalle och jag med. Red en ganska lång tur som jag aldrig ridit förut och det var jätteskoj. Rider ju oftast själv så det var roligt med sällskap.


Skönt väder var det ute med, perfekt ridväder. Efter ridturen så satt vi utanför stallet och drack lite kaffe, mums :)


Efter det red jag Fille, sadlade på honom med min westernsadel. Han kan vara lite tittig och studsig så skönt att ha den, den är näst intill omöjlig att ramla av ifrån.

Red ut en sväng, i trav och galopp. Tänkte inte så mycket på formen utan tänkte mer på min egen sits och kropp och att Fille skulle gå på framåt hela tiden utan att fjanta sig.

Dock så blev Fille rädd för en sten som stod och lurpassade på oss vid sidan av vägen när vi kom i ett friskt galopptempo. Blev en tvärnit och en snurr! Tvärniten kan jag köpa, sitter bra i sadeln, snurren var värre, hamnade ur balans och hängde lite på sidan.

Kom tillbaka i sadeln dock och red vidare, nu krävde jag lite mer form än innan, mest för att slippa smaka på leran :)


Väl hemma tror jag nog att vi bägge kände oss rätt  nöjda.


Sen pulade jag lite med Elsas häst Verano, han sköter sig utmärkt han med.


Sen hem, nu sitter jag och funderar på om jag ska åka till Tomas eller stanna hemma.... Tråkigt att vara hemma.. Men åker jag dit så måste jag åka hem rätt tidigt i morrn bitti... Lite jobbigt.

Viggo skulle sova över hos sin kompis så jag är väldigt ensam just nu...


Får se hur det blir.


puss kram

Av Sofia - 13 april 2009 10:58

Fick sovmorgon i dag. Viggo har ju lov :-)

Vaknade klockan 10 och gick sen upp och gjorde frukost.

Nu cyklade Viggo precis iväg till en kompis och jag ska väl till stallet :)

Ska rida både Fille och Shalle i dag.


Ska nog dricka lite kaffe med mamma först :)


Hoppas på sol i dag.


puss kram

Presentation

Omröstning

Hur många barn har du?
 Inget
 Ett
 Två
 Tre
 Fyra
 Fem
 Sex
 Sju
 Åtta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards