Alla inlägg under mars 2009

Av Sofia - 31 mars 2009 23:41

Nu sitter jag på jobbet igen, en natt kvar efter denna.


Tomas och jag sitter brevid varandra med en varsin bärbar dator i knät, haha. Ser inte så socialt ut.


Ska kolla på en film strax, han har fixat Australia till mig :-)


I morrn måste jag gå upp vid 15 tiden senast, måste vara i stallet 15.30 och rida Shalle-Ball, sen ska jag ju i väg till Edsbro och rida blåbärsdressyr på Fille.

Efter det så kör Karin hem Fille till stallet så jag kan åka direkt till Rimbo, till Tomas och ta en dusch där innan jobbet. Så hinner vi mysa lite med ;-) Om jag inte blir allt för sen, men snabb-mys funkar ju också om det råder tidsbrist.


Sen är det ju iaf min sista natt :) Funderar på att åka till Arninge och köpa nytt grus till akvariet på fredag. Det är nog den enda dag som det kan finnas tid till det, i helgen har jag jättefullt upp. Kommer nog inte hinna vara hos Tomas någonting heller :-( Är väldigt mycket åkande för oss just nu känns det som, men snart blir det nog ändring på det :-)


Nu ska jag göra lite nytta på arbetet... innan filmen.


kram alla vänner.


Köttbulle på språng

Av Sofia - 31 mars 2009 21:57

http://www.youtube.com/watch?v=Q_3Q05eYxU4&feature=channel_page



En film, Nilah och jag var westerntyper egentligen så jag är inte så bra på hoppning, hon tyckte dock att det var skoj :-)

Av Sofia - 31 mars 2009 19:49

Åkte upp till stallet vid 16, släppte in hästar och matade och lite sånt. Efter det så tog jag ut Shalle-Balle på en tur. Vi värmde upp ute, galopperade i friskt tempo, kändes riktigt trevlig, ingen rodeo i dag.


Red sedan på ridbanan som är rätt klaffsig än tyvärr. Tränade lite övergångar, det är verkligen vad vi behöver nu. Galoppfattningar och avsaktningar. Han svarade fint efter ett tag, dock känns det som han ramlar in lite i galoppen. Svårt att känna exakt vad som händer, dessutom så stör han sig på underlaget med. Längtar tills det torkar upp!!


Ska ju i väg på en träning på lördag så det ska bli roligt, kanske kan få lite hjälp då. Man blir lätt hemmablind och tränar på det man redan är bra på ;)


På torsdag ska jag lägga ut lite bommar, repgrind och lite sånt. Har inte tränat på grind alls. Gjorde det en gång förra året, sen tävlade vi ju och då har det funkat bra. Men i år har han inte fått känna på den. Har ingen grind som passar så en repgrind mellan två hinderstöd får duga.


Mn pusspojk, han kan pussas på kommando !! Såklart. Det måste alla pojkar lära sig, tjejer gillar å pussas!


Av Sofia - 31 mars 2009 19:24

Nu har jag varit och hämtat mina snäckor. Två gula, en grön och två rosa. Dom är supersöta.

Dom ska vara duktiga på att städa i akvariet, så får väl se om det stämmer.

Väntar på att mina guppyhonor ska föda med, dom är verkligen hög-gravida.


Åker i väg med Fille i morgon på blåbärsdressyr, har inte ridit honom på en månad typ, hehe, men ägaren har ju ridit lite och medryttaren så det får gå ändå :)

Tanken är ju att jag ska rida honom ngn gång i veckan, och jag gillar verkligen att rida honom, men har haft så lite tid på sistonde.




Långtråkigt jag har nu då.... Börjar jobba klockan 21. Ingen ide att åka till Tomas innan heller nu... Hinner knappt dit och vända... jaja...


puss kram




Av Sofia - 31 mars 2009 15:10

Jaha, då var det 2 nätter kvar att arbeta.

Har precis vaknat, ska åka till stallet och släppa in hästarna och sen ta Shalle-Balle på en tur :-)

Skönt att det är ljust på kvällarna så länge.


I dag börjar min avgiftning förresten, man kan inte äta så mycke godis å skräp som jag gör, så nu blir det superstrikt diet fram till påsk.

Så det får bli mycket havregrynsgröt... Får bli en frukost av det nu.


Mina snäckor har kommit :-D Ska sänka ner dom till fiskarna snart. En gul, en grön och två rosa :-D Alltså levande snäckor, hihi.


Puss

Av Sofia - 31 mars 2009 08:29

Det kanske är jag som är trög, alla kanske redan har räknat ut detta :P


Men iaf, jag bekymrade mig lite om att bara få ha 100 bilder, dessutom tycker jag att uppladdningsverktyget till den här sidan suger.


Så jag kom på att jag kunde lägga in bilder i mitt www.pixbox.se album, och sen länka hit! Html koden står färdig och klar på pixbox, så jag kopierade den, klistrade in i inlägget, sparade, sen måste man trycka på redigera och spara igen. Och vipps är bilden där :D Utan att tagit utrymme av dom 100 bilderna man kan ladda upp här :D



Tjiohej, nu kan man ju ha hur mycke bilder som helst!!!


 Viggo, Lisa och Ninis



Av Sofia - 31 mars 2009 06:27

Klockan är snart halv 7 och jag har jobbat sedan 21 i går kväll.

Kontrollerade just mitt konto och fick en ytterst obehaglig överraskning, har visst överskridit min budget en aning, april får bli en fattig månad tror ja bestämt.


Men det ska väl gå :-)


Snart får man åka hem och sova... är sjukt trött. Hoppas jag kan sova lite längre än i går. Måste rida och ta in hästar när ja vaknar sen, men räcker att göra det vid 16 tiden så hinner ju sova ordentligt iaf.


Vill göra roliga saker med barnen i helgen, men jag har tävling och träning så kommer inte finnas mycket tid :(

Om det är fint väder så kan dom få komma med till tävlingen och ha ett loppisbord med lite hästprylar, böcker och smått och gott. Vore riktigt skoj.

Se om jag får tag på ett lämpligt bord bara.


Nä.. nu ska jag packa ihop och bege mej hemåt.


puss kram från en fattiglapp.

Av Sofia - 31 mars 2009 02:07

Nilah... Aldrig har ett djur betytt så mycket. Aldrig har jag sörjt så mycket som när du lämnade mig.

Vackraste du.

Finaste <3 jag saknar dig.


Du steg in i mitt liv för ungefär ganska exakt 13 år sedan.

Du var 3 år gammal och mycket misstänksam mot människor.

Tog lång tid, mycket svett och tårar innan vi hittade till varandra. Du förstod min minsta vink, litade på mig, gick genom eld för mig.


Vår bästa tid var alla tävlingar, du vann westerntävlingar, hopptävlingar och goda placeringar i dressyr. Du älskade Polebending, höjdounkten var när vi vann polebending på arabcupen -07, mot 25 andra ekipage. Du var snabbast.

Vi tävlade hoppning bland stor häst trots att du var ponny, och vi lyckades även ta en första plats även där mot halvbloden.


Matte hänger fortfarande inte med!


Men sen fick du ont... 15 år gammal. Vi åkte ut och in på klinik, dom letade efter var all smärta kom i från. Du fick ondare och ondare, jag stod inte ut längre. Veterinären kunde inte längre hjälpa dig.


Jag gav dig smärtstillande ett par veckor, när du var smärtfri tog vi en promenad ut, du bar mig, utan träns, sadel eller grimma. Du gick dit jag bad dig.


Nilah i penningbyån


Jag bestämde att du skulle få somna in. Efter 12 år tillsammans. Jag ville inte se dig lida mer.


En dag var det dags... Tidig morgon. Januari -08

Mannen som ska hjälpa dig till himmlen kommer. Samme man som hjälpte din far och mormor dit en gång för några år sedan.

Du går med mig ut på stallplanen, får havre. Jag håller dig. Säger farväl. Bultpistolen läggs mot din panna. Min Nilah. En smäll, du faller till marken, krampar, jag tar din blodiga grimma. Säger hej då en sista gång. Vänder och går in i stallet.

Går till Shaman, han är inte du. Ingen kan någonsin ersätta dig. Ingen kan släcka saknaden efter dig. Men han gör sitt bästa. Önskar att jag kunnat haft er båda.


Min älskade.

Nilah.

 Hjärtat. Vackraste.




Presentation

Omröstning

Hur många barn har du?
 Inget
 Ett
 Två
 Tre
 Fyra
 Fem
 Sex
 Sju
 Åtta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards