Alla inlägg under mars 2009

Av Sofia - 29 mars 2009 18:09

Hjälp vad bakis jag har varit efter i går :-(


Hade lovat att ta hand om hela stallet i dag också, och med det menas att mocka 13 boxar, och göra ordning eftermiddag och kvälls foder till dessa 13 hästar. Pust. Dock så blev jag lite bättre av frisk luft.


Tomas och ungarna åkte hem samtidigt som jag åkte till stallet, innan dess har vi bara myst i soffan hela dagen typ.

Har börjat sy lite på Mys köpphäst med, ska göra klart den på jobbet.

Ska ju jobba i natt :-( Och 4 nätter framåt, blä. Men det får gå.



Av Sofia - 29 mars 2009 13:48

Ja nu har jag också sett den! Den va bra faktiskt, jag älskade böckerna.

På Tomas intiativ, eftersom jag fyllt år, så bjöd han mej på bio och så gick vi ut och käkade efter.

Barnen var hos mamma och hade jätteskoj :-)


Efter filmen så gick vi och käkade På G. Det var jättegott! Sen gick vi till puben och drack några drinkar. Kl 22 begav vi oss hemmåt och hade  nog lyckats fått i oss en del för nästan direkt efter vi kommit hem så somnade vi!! Typiskt, det avslutet på kvällen hade vi ju nog inte tänkt oss, haha.


Nu är jag rätt bakis, ska åka till stallet snart och rida :-/ Orkar ja ju egentligen inte. haha. Sen ska jag jobba i natt :-O Vill inte, vill mysa en kväll till.....


Bild på min fina kisse...

Av Sofia - 27 mars 2009 20:59

Efter min dikeskörning blev jag så arg och ledsen så Tomas kom och hämtade mej ist. Traktorn kom och drog upp bilen ur diket och verkar ändå som den klarade sig fint, men pappa skulle ta den på en testtur senare så kändes bäst att låta den vara kvar hemma. Har ingen lust att bli stående någonstans längs vägen.


Väl hos Tomas så satte vi igång med matlagning :) Blev hemmagjord pizza, med fetaost och fläskfile :D


Gjorde min cheesecake med, mums :) Så nu känns allt bra igen. Ungarna har precis lagt sig i sängarna och ska kolla lite på film.


Nu ser jag fram emot lite mys :)


Längtar tills i morrn, bio och äta ute.


Natti alla


Bild på min bebi....


Av Sofia - 27 mars 2009 14:25

Efter städande, stallande och lite snabb shopping så hämtade jag Viggo vid skolbussen. Åkte hem, gjorde mellis och sen duschade.

In i bilen på väg till Tomas. Har en påse med mig med saker till en Cheesecake som ja tänkte slänga ihop innan vi gick till lekparken.


Naturligtvis så kände jag ett jättebehov av att kolla i denna påse väldigt noga när jag körde ut från min parkering och till följd av det så körde jag ner i diket!!


Så arg jag blev, hur dum får man bli??


Nu sitter jag och väntar på att våran granne ska komma med en traktor och dra upp biljäveln. Får väl bara hoppas på nu att underredet är helt. Misstänker att biljäveln står på en sten i diket.


Så nu hinns det nog inte med någon lekparkslek i dag :( Jaja... barnen får nöja sig med Cheesecake och finalen av Let's Dance i kväll i stället.

Av Sofia - 27 mars 2009 08:41

Håller på att städa.. Det är rätt trist, men behövs verkligen just i dag. Annars kanske jag blir överbemmanad av dammråttor.


Ska nog baka något sen också, ska hem till Tomas lite senare med, vi ska åka till någon lekpark med barnen innan middagsdags. Är rätt sugen på att göra en cheesecake. Men den måste ju stå i frys i flera timmar... Och jag har inte sakerna hemma just nu. Så jag får se.


Har lovat My att vi ska börja sy på hennes käpphäst med, har köpt ett luddigt fint tyg som ska bli hästhuvud :) Får väl sätta i gång lite med det.


I morrn så har vi fixat barnvakt, Tomas ska bjuda mej på bio *wiee* Sen sticker vi ut å käkar efter. Ska bli mys, länge sen vi gjorde något själva, sista bio gångerna har varit disneyfilmer med ungarna ^^


Nä... nu måste ja fortsätta städa innan jag helt kommer av mej!


En bild på ungarna i polen på Birka Paradise för någon vecka sen, va skoj :)


Av Sofia - 26 mars 2009 20:59

Har varit i Bromma och gått på akvarielagret, fy vad det var kul :)

Jag inhandlade en del fiskar, dom ligger för tillfället i sina påsar och guppar i akvariet.

Innan Akvarielagret va vi förbi Tomas syster och blev bjudna på mat :) Det tackar man ju inte nej till. Och hennes söta bebi.... ui va hon är söt.

Fick en vattenväxt av Tomas med, ska plantera den snart <3


Fiskar är roooooligt.


Handlade några snygga guppies och dvärggurami bla. Alla barnen fick välja en fisk så My valde en guppy hane, Wille valde en aik färgad fisk och Viggo valde en Eldstjärt. Köpte också en kortfenad kamphane som ska vara fredligare än mina långfenade som inte kan vara alls med mina andra fiskar.

Dom går i 'göra barn byttor' men dom usla fiskarna vill tydligen inte göra något barn just nu!

Av Sofia - 26 mars 2009 11:30

Jaha... då var jag också inne i blogg träsket... Jag har varit lite omodern och skrivit dagbok i pappersform senaste 20 åren :P


I går var jag i stallet på förmiddagen och pysslade om Shalle-Balle en liten stund, sen bar det av till skolan och hämta upp Viggo. Efter det åkte vi i ilfart till rimbo och hämtade upp bonusarna My och William.


Vi åkte ner till rimbo och fikade på Chocolat. Tomas mötte oss där och fikade med oss. Sen for vi ner till skridskohallen och åkte :) Det var mysigt, inga folk så vi var helt ensamma på isen. Ungarna har ju blivit så duktigt på att åka, My var duktig redan innan, Viggo hankade sig fram men åker nu utan problem, William kunde inte ens stå på skridskorna när vi började men håller mej i handen och susar fram över isen :)

Min utveckling står dock still, kan åka fort, och jag kan svänga, men bromsa är väldigt svårt :S


Sen åkte vi hem till Tomas och lagade mat, kyckling, ris och currysås. Toppen :)

Efter middagen så gick barnen ut och lekte någon timme tills det började skymma, då kom dom in, spelade lite tv-spel och fick kvällsfika och sedan hopp i säng!


Nu i morse åkte ju Viggo och jag hem tidigt för han ska ju till skolan, så nu sitter jag ensam hemma. Ska snart ner en sväng på Norrtälje och shoppa lite saker, har lovat att tillverka en käpphäst till My, en vit med grå man och tillhörande träns och grimma :)


Senare i eftermiddag ska vi i väg allihopa till Bromma. Jag ville dit för jag vill till akvarielagret :D Finns massor av fina fiskar där, kul för barnen att titta där med, dom har riktigt stooora kar med jättefiskar i :)

När vi ändå är i trakten så ska vi förbi Tomas syster Nina och hennes man Erik och äta en lite snabb middag. Dom har två juvliga barn, Emelie som är 3 och Linn som är drygt 8 månader tror jag... Bebisar är helt trollbindande. Kan hålla henne i timtal :)


Blir en rolig eftermiddag! Hästen ska hinnas med också... klämmer in honom i kväll :P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur många barn har du?
 Inget
 Ett
 Två
 Tre
 Fyra
 Fem
 Sex
 Sju
 Åtta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards